Kundecenter – Reklamation
Hvad gør jeg, hvis mine varer er beskadiget?
Svar:
Har du modtaget beskadiget varer som følge af dårlig pakning eller vild behandling fra transportøren, så ring eller skriv endelig til os. Vi erstatter naturligvis varer, som er kommet beskadiget frem til dig.
Du kan kontakte os på følgende måder:
Telefon: 40 30 74 40
E-mail: chsundoggod@gmail.com
Jeg mangler en vare i min ordre?
Svar:
Mangler der en vare i din pakke, så beklager vi naturligvis mange gange. Varer vi ikke kan levere står uden antal på den tilsendte faktura, og du vil ikke blive faktureret for denne vare.
Fejl kan desværre ske, så skulle du have modtaget en pakke, hvor der mangler en vare, men hvor du er blevet faktureret for denne, så beder vi dig om at tage kontakt til os på info@sundoggod.dk, så får vi naturligvis rettet fejlen.
Kan jeg fortryde mit køb?
Svar:
Der er 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dato du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesretten kan udøves ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail uden at angive nogen bestemt grund til fortrydelsen. Du kan også vælge at hente en standardfortrydelsesformular via dette link: sundoggod.dk/kundeservice/fortrydelsesret
BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse:
Sund og God
Ålekistevej 166
2720 Vanløse
Mrk. Reklamation
E-mail: kundecenter@sundoggod.dk
Husk at anføre ordrenummer
BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, fx hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.
Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af lægemidler, medicinsk udstyr, vitaminer, kosttilskud, hvis emballagen er brudt.
Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os. Hvis du har fået varen leveret som ”fri levering”, da har du mulighed for at returnere varen i den butik, hvor du har afhentet varen eller ved at sende varen retur til ovennævnte adresse. Hvis ikke varen er leveret som ”fri levering”, skal du returnere varen til ovennævnte adresse. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.
BEMÆRK: Du er selv ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt, valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som dét, du selv har betalt i webshoppen for levering (forudsat at leveringen ikke har været gratis).
Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.
I Danmark tilbyder vi, at du får alle de oprindelige forsendelsesomkostninger tilbage – også selvom du kun fortryder dele af et køb. Bemærk dog (som tidligere beskrevet), at du selv – ved fortrydelse – skal bære de fulde leveringsomkostninger forbundet med returnering af varen til Sund og God.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Hvordan laver jeg en reklamation?
Svar:
Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.
Du skal indenfor ”rimelig tid” efter, at have konstateret en fejl/mangel ved varen, give Sund og God besked herom på e-mail til kundecenter@sundoggod.dk eller på nedenstående fysiske adresse.
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis du reklamerer over en vare, skal du skriftligt beskrive manglen / fejlen og vedlægge en kopi af din faktura.
Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld), kan du enten få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation, og (rimelige) fragtomkostninger refunderes til dig.
Varen sendes til:
Sund og God
Ålekistevej 166
2720 Vanløse
Mrk. Reklamation
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret eller at klage over dit køb, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: kundecenter@sundoggod.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.naevneneshus.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen HER.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, du modtager varen eller når du modtager den sidste vare i din besiddelse. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail.
Du kan vælge at bruge denne standard fortrydelsesformular, hvilket dog ikke er et krav.
Læs mere om fortrydelsesretten HER
Reklamation
Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.
Læs mere om reklamation og klager her